divendres, 16 d’abril del 2010

Microconte

L'amiga Assumpta ens demana que participem als jocs literaris de Sant Jordi organitzat a http://tumateix-llibres.blogspot.com/ . Es tracta de confeccionar un microconte de menys de 50 paraules que incloga el títol d'un llibre i el seu autor però sense que la temàtica faça referència al mateix (si ho he entés bé). Deixe ací baix el meu microconte (per favor, heu de ser condescendents.)


Ficcions

Segons les cròniques de Tlön (però Déu és més savi!), Pere Borges, heresiarca d’Uqbar, va ser assassinat pel seu amic Jorge Luis Calders, gran mestre de l’ordre d’Orbis Tertius, qui, poc abans de morir, va admetre: “…Borges deia la veritat, però una veritat que havia de romandre oculta…”

3 comentaris:

Assumpta ha dit...

Molt, molt, molt bo!! :-))

T'aplaudeixo ben sincerament!!

Has parlat del relat d'un autor en un micro-relat que inclou nom i títol d'una obra ben diferent... M'encanta! :-)

Has enviat el mail al blog organitzador per què publiquin el teu relat i poder participar en el sorteig? ;-))

Jesús Párraga ha dit...

Moltes gràcies Assumpta. Ja he enviat el micro-relat. Aprofite per a contar-te el conte més curt i original que he llegit: "Había una vez un colorín colorado" A què és xuli, eh?

Assumpta ha dit...

Homeeee, aquest conte sí que és curtet!! ;-)

La primera vegada que jo vaig sentir parlar de micro-relats o micro-contes va ser no fa pas massa anys.

Unes persones comentaven un micro-relat d'Augusto Monterroso que diu:

Cuando despertó, el dinosaurio todavía estaba allí.

Si et sóc sincera, a mi no em diu massa cosa. Potser hi ha alguna alusió o alguna simbologia a quelcom que jo no entenc (hi havia qui comentava que el dinosaure podia ser una dictadura política... no sé) :-)