dilluns, 29 de novembre del 2010

Novembre

L'amic Jesús Maria Tibau hauria de proposar un joc literari o cosa semblant el motiu del qual podria ser el següent: "conseqüències del canvi climàtic sobre la poesia lírica". Si bé ho mirem, la primavera i la tardor (el temps preferit per romàntics i simbolistes de tota ralea) estan desapareixent i passem directament de l'estiu a l'hivern que tan sols aprofiten poèticament per a la "canción del verano" i per a les nadales que posen al Carrefur des de mitjan novembre. De fet, el mateix novembre ha arribat, com Déu mana, fa un parell de dies i, com que al blog de l'amiga Assumpta no recorde qui va comentar que, potser, cada més hauria de tindre el seu poema, he desempolsat un poemeta (de quan érem joves i indocumentats) que els núvols, el fred i la pluja d'aquest novembre que s'acaba m'han fet recordar. El deixe en castellà, com va ser escrit fa una pila d'anys (però no tants com per a no recordar altres anys de més lluny encara.)


Narración del frío

            I
Adormecido y lento noviembre
parece
día de lluvia y encuentro,
abrazo dulcísimo,
dulcísimo
que entre calles conocidas
buscara en ti.

            II
La ciudad antigua
y oscuridad, teatro propicio
para tener tan pocos años
y saber besar
despacio, suave; maravilla
de cristal,
de bruma,
la tarde.

            III
Y esperaba el último beso
con la noche:
soledad tranquila
y frío
para el recuerdo.

6 comentaris:

juan ramón ha dit...

La cabra tira al monte o el que tuvo retuvo y conservó en la "adultez". Una descripción del frío muy gamonediana, sin conocimiento de Gamoneda pero sí con su intuición. ¿Metapsíquica emocional?

Jesús Párraga ha dit...

Jo... Me ha entrado el gusanillo de leer al tal Gamoneda. Pero este poema ya lo conocías. Es del 94-95 más o menos. "Dememory, hay que tomar Dememory" (publicidad tomada de la COPE) :-)

juan ramon ha dit...

No sólo lo conocía, el poema, sino que recuerdo perfectamente la lectura de viva voz que realizó el autor del mismo. O tempora, o mores.

Salva ha dit...

No hagas caso porque el dememory quizá te ayuda a recuperar la memoria pero está comprobado clínicamente que uno de sus efectos secundarios es que antiguos revolucionarios de izquierdas enloquecen y se vuelven españolistas fanáticos y ultraconservadores... lo digo por Fede. Por cierto, no somos tan mayores! Lookin' forward!! Abrazo

Jesús M. Tibau ha dit...

ha, ha, és una tema prou suggerent això de les conseqüències del canvi climàtic en l apoesia lírica. Potser caldria crear una comissió d'experts, dietes incloses.

Jesús Párraga ha dit...

¡Salud, Salva! Voy a poner un trozo de peli en "Enderrocs" que habla de antiguos Social Revolucionarios de la Izquierda Intelectual. La película es muy recomendable y espero que la peña de mayo del 68 no se lo tome a mal :-)

Salut, Jesús! Si n'hi ha una comissió d'estudis jo vull formar-ne part en la subcomissió de "Influència de la dieta mediterrània sobre els poetes aficionats a la paella valenciana a la llenya" :-)