tag:blogger.com,1999:blog-3410407597476064300.post5832621218384085117..comments2023-09-20T15:54:35.461+02:00Comments on parlem d'una altra cosa: Temps de ferroJesús Párragahttp://www.blogger.com/profile/14661741229079319995noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-3410407597476064300.post-70394379529510431602012-02-07T22:52:04.066+01:002012-02-07T22:52:04.066+01:00Emili, una experiència a l'Integra marca, i mo...Emili, una experiència a l'Integra marca, i molt. Nosaltres el vam tenir el primer any de la direcció, i tela! <br />Però crec que és un debat que ens cal fer. Va Emili, escriu, Jesús, a tu no cal que t'ho diga, que ja ho fas, je je.Enric Senabrehttps://www.blogger.com/profile/03839410740973845940noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3410407597476064300.post-84418038381028808892012-02-07T22:07:07.810+01:002012-02-07T22:07:07.810+01:00El que jo deia: TU NO FAS COMENTARIS, FAS ENTRADES...El que jo deia: TU NO FAS COMENTARIS, FAS ENTRADES SENCERES!!!<br />Continua així, per favor!<br />:-)Jesús Párragahttps://www.blogger.com/profile/14661741229079319995noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3410407597476064300.post-18040214829469824122012-02-07T21:50:00.115+01:002012-02-07T21:50:00.115+01:00Tal i com dius, la "segona part" mereix ...Tal i com dius, la "segona part" mereix una anàlisi més detallada que jo mateix m'he proposat de fer (de manera temptativa) en més d'una ocasió. Tinc la sospita que certs objectius de l'educació, els més "nobles", els més "elevats", només poden assolir-se com a "epifenomen", és a dir, de manera implícita - i per tant, tinc dubtes del sentit de donar dues hores de ciutadania o equivalent a segons quines edats en comptes de tindre dos cursos sòlids (perquè vos van "retallar" hores fa uns anys) de Filosofia o de l'assignatura "substancial" que siga en cursos més avançats. <br /><br />Igualment, tinc el dubte de si no hauria de ser una de les metes de l'escola pública oferir els millors professors (com tu, com Jesús, com jo: gent millor preparada que els d'altres tipus de centres) als millors alumnes de classe mitjana i baixa, i garantir-los una educació molt millor que la dels millors privats i concertats. No és que no m'apetisca perseguir alumnes per a que entren a classe, insistir constantment en els hàbits més elementals i els conceptes científics més ridículs, etc. No vull "fugir" dels meus alumnes "roïns": és la meua feina treure el millor d'ells mateixos. Però una escola pública "militant" pot militar també per altres metes, i la de discriminar/separar en funció de les distintes possibilitats dels nostres alumnes és una via de servei públic que podriem veure'ns abocats a explorar durant els pròxims anys - i avaluar després, en tot cas. L'intent, teòricament ben fundat, de no-discriminar, de posar davant el paper socialitzador de l'educació (secundària) davant d'altres possibilitats educatives (de "continguts", etc.) no ens va funcionar del tot ni tan sols en la millor de les èpoques. Potser és el moment de provar alguna altra cosa, encara que siga només perquè l'escola inclusiva, en aquestes condicions, esdevé una absoluta quimera.<br /><br />I finalment: el millor de tot plegat és que podria ser magnífic que NO estiguérem d'acord en la nostra idea d'educació. De cadascú de nosaltres tres (i de tots els professors: som un col·lectiu plural) els nostres alumnes poden aprendre coses distintes per les nostres distintes formes de treballar. Però en general, "traient la mitjana" per dir-ho així, estem davant un desplaçament del focus del sistema educatiu, mig forçat per les circumstàncies, que podria no ser del tot roïn.<br /><br />Salut!Emili Moranthttps://www.blogger.com/profile/11192833499630263187noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3410407597476064300.post-67570666815216557942012-02-07T17:42:56.107+01:002012-02-07T17:42:56.107+01:00Totalment d'acord amb tu, Emili, en la primera...Totalment d'acord amb tu, Emili, en la primera part de l'article. La segona té implicacions més profundes i caldria analitzar-la, però és important, perquè ara que s'acaba un model integrador i s'opta per un selectiu, hauríem de valorar l'experiència en profunditat i esperar el fracàs del nou model per plantejar alternatives més assenyades.Enric Senabrehttps://www.blogger.com/profile/03839410740973845940noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3410407597476064300.post-28226487717938671562012-02-07T00:21:02.957+01:002012-02-07T00:21:02.957+01:00Jesús:
la "situació" de l'educació ...Jesús:<br /><br />la "situació" de l'educació i dels mestres és tan delicada que he de confessar, ací entre amics com estic, que visc torturat entre la meua independència de criteri (eixos errors que m'agrada cultivar en la intimitat) i la certesa que, si no es cedeix a opinions majoritàries amb què no comulgue necessàriament, tota acció serà inútil. I en eixes em trobe: tan escèptic com sempre respecte de què cal fer, però més implicat que mai en el que altres (els companys, els sindicats) diuen que ens convé. Una situació incòmoda.<br /><br />Però tornem al que exposes, i et respondré: fins i tot sota la hipòtesi que l'única de les nostres preocupacions fóra el nostre sou i les nostres condicions laborals, podria passar que l'entorn (comunicatiu, d'opinió, de recepció pública) ens demanara que revestírem les nostres demandes sota una capa pública de "bones intencions". No sé si va haver un temps en què allò important era tenir la raó; ara és el temps en què l'únic que importa és que te la donen. Si per a que no em baixen el sou o em pugen les hores convé proclamar les bondats del sistema públic i reivindicar la seua validesa i qualitat, ho faré sense manies. Jo mateix estic defensant individualment a les assemblees que les accions del professorat siguen escrupolosament cautes amb no enfrontar-nos als pares, els alumnes, els llibreters, etc. Una postura "light", si voleu, però que no ve inspirada pel "bonisme" sinó per questions estratègiques.<br /><br />I tranquil, que de les "magnífiques intencions" que inspiren el sistema educatiu públic tenim anys per a continuar parlant: la crisi ha sepultat el nostre intent fallit d'educació inclusiva (a secundària almenys), i fins que no torne a haver diners no podrem plantejar-ne cap altre (o no els en plantejaran). Jo, amb un sistema educatiu que aconseguira formar treballadors competents (uns pocs qualificats, uns quants intermedis i un proletariat modest i dòcil) al servei del capital (de qui, si no?) em donaria per satisfet. Ara tenim gent amb dues carreres que ha d'emigrar i masses analfabetes que no aprofitaran per al que ens puga quedar d'indústria d'ací deu o vint anys. Per resumir-ho molt barroerament: hem pretés durant 15 anys que Kayla Yenifer desenvolupara esperit crític i ni tan sols hem aconseguit que entenga els únics textos que poden interessar-li ja: les instruccions que haurà d'obeir si té la sort de trobar una feina. No estic segur que li hàgem fet un favor...<br /><br />Però no em feu cas, que enguany sóc tutor d'un grup Integra d'eixos i se m'està oblidant que hi ha xiquets "normals"...Emili Moranthttps://www.blogger.com/profile/11192833499630263187noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3410407597476064300.post-81224216079725897132012-02-03T17:52:39.147+01:002012-02-03T17:52:39.147+01:00Ostres, he penjat una resposta al teu comentari i ...Ostres, he penjat una resposta al teu comentari i ha desaparegut. Bé, tampoc té massa importància. Ja sé que la meua proposta está condenada al fracàs teòric... i l'estratègia que tu segueixes al frcàs pràctic. Millor això que les parides d'Hèctor que són una mostra de fracás mental.<br />Estic bord, hui.<br />:)Jesús Párragahttps://www.blogger.com/profile/14661741229079319995noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3410407597476064300.post-35403196704207886012012-02-03T12:31:42.438+01:002012-02-03T12:31:42.438+01:00No hi estic d'acord, Jesús. Dins de les nostre...No hi estic d'acord, Jesús. Dins de les nostres reivindicacions necessitem una visió general que contextualitze i done sentit a l'acció. La reivindicació purament laboral és lògica, però ha de tenir una direcció política. Sense pretendre canvia el món des de l'aula, cosa impossible (justament per això sabem que l'EPC no adoctrina), tenim un concepte d'educació pública que compartim amb altres sectors socials. Aquesta és una coincidència que pot portar a una lluita més transformadora (dins de les possibilitats)Enric Senabrehttps://www.blogger.com/profile/03839410740973845940noreply@blogger.com